Fasongsydd fjas

september 14, 2006

Jenter som lokkemat

Ikveld arrangerer et utested i Oslo 'meglertorsdag' for slipsbekledde guttevalper i meglerbransjen. Som lokkemat bruker de et nokså tradisjonelt virkemiddel, nemlig jenter, da de lover å fikse bord og gratis sprudelwasser til jentene som tar turen innom.

Jeg kjenner at min halvfeministiske magerefleks min blir litt indignert av bruk av kvinner som regelrett lokkemat for den sleskeste, mest selvhøytidelige og arrogante menneskerasen - nemlig meglerne. 'Kvinner som objekter' and all that jazz.

Men jeg er også en enkel sjel. Gratis sjampis? Jeg kommer. Så enkelt er det. Og selv om guttemeglerne er avskyelige menneskeemner, så kan de jo likevel være kjekke i dress. Og godt blandet med sjampis, så er det er jo det som er viktigst, er det ikke?

Etiketter: ,