Fasongsydd fjas

april 03, 2007

Frøken Zzzzz


Siden jeg skiftet sivilstatus for noen måneder siden har jeg måttet gjøre noen tilpasninger i livet mitt. Det er nemlig slik at mannemumsen begynner på jobb en halvtime før meg, sånn at hvis stakkarsen skal slippe å gå de lange 10 minuttene til jobben, må jeg også stå opp en halvtime tidligere slik at jeg kan kjøre ham til hans jobb på vei til min.

På grunn av dette ringer alarmen kl 06.15 om morgenen. Mannemumsen som er en kronisk morgenfugl spretter opp med et smil, klar for å begynne en ny dag. Jeg derimot, er av et annet slag, også nevnt tidligere. Når jeg blir tvunget til å stå opp kl 0615, a.k.a. midt på natten, er jeg fullstendig i ørska og med en ikke-eksisterende reaksjonsevne. Hadde for eksempel noen kommet og kidnappet meg i en sånt modus, tror jeg knapt jeg hadde registrert det før et par timer senere, ikke engang om det hadde vært Justin Timberlake.

Og her kommer jeg til poenget: Hvordan skal man da forvente at jeg oppdager at noen prøver å lure meg kl 0615 om natten? Det kan man simpelthen ikke, så det er jo fritt frem for de som vil forsøke. Jeg kjøper hva det skal være.

For idag morges kunne mannemumsen erklære at han hadde stilt klokkene sine 2 minutter tidligere, siden han mente at de gikk litt for fort. Greit nok, tenkte jeg. "Men jeg stilte dem etter din tv, sånn at min klokke er synkronisert med din," fortsetter han. Det var jammen lurt, tenkte jeg, for en tv-klokke pleier jo å være rimelig rett, samtidig som det betyr at han tilpasser seg min verden. Flink gutt. "Ja, jeg brukte DIN tv altså", påpekte mannemumsen nok engang. Finfint, svarer jeg tilbake og tenker at jo, det er jo bra, det er jo min tv som er rett.

Eller er den det? For nå når klokken begynner å krype mot 9 og jeg begynner å våkne litt, demrer det for meg at mannemumsen må ha prøvd å teste om jeg var våken idag tidlig. Og det var jeg åpenbart ikke, for det er jeg jo aldri. Klokken på min tv er jo etter all sannsynlighet den samme klokken som på mannemumsens tv, det er jo ikke sånn at NRK viser programmene sine hos meg 2 minutter før de starter på hans tv.

Så mannemumsen har testet om jeg følger med, som han av og til gjør, og jeg har feilet. Men mannemumsen; siden jeg synes det er sleipt å teste kjæresten sin mens hun fremdeles sover, er sanksjonene som følger: Ittno knek på deg de neste par dagene.

Etiketter: ,

6 Comments:

  • Hihi, det er morsomt å lese de greiene dine! Men jeg kan aldri tenke meg at du klarer å gjennomføre den siste trusselen du kom med til din kjære! Nå får du se å komme deg inn på Facebook også! www.facebook.com - du må være litt fjortis sammen med oss andre fjortiser! ;-)Tanja

    By Anonymous Anonym, at 15:12  

  • Er "knek" det samme som pulings?

    By Blogger Øystein, at 01:17  

  • pssst... muffinsoppskrifta er nå lagt ut i Tanketanken...

    By Anonymous Anonym, at 20:46  

  • Tanja: Jada, jada, "jeg skal bare..." (sa Albert Åberg)

    Øystein: Gjør bergens-hjemmeleksene dine! Fy!
    http://bloggetibloggblogg.blogspot.com/2006/10/sprkentusiastene-slr-til.html

    Liten: KÅNGE! Stakkar mannemumsen er syk for tiden, så da er jo det bare riktig at jeg leker hønemor og stapper i ham et par tusen muffinskalorier.

    Legg forøvrig merke til at mannemumsen er på mistenkelig vis forstummet etter mine anklagelser om lureri. Jeg tenkte at jeg avslørte ham, der ja! Kan ikke lure denne jenten, nei!

    By Blogger En liten blå høne, at 19:10  

  • Tja, forstummet er jeg vel egentlig ikke... Sitter vel bare å humrer for meg selv med tanke på at jeg har lurt til å tro at jeg er syk:-) Får jeg muffins allikevel?

    By Anonymous Anonym, at 12:00  

  • heh, festlig... du har det ikke lett;) foresten en stund siden jeg har fått lest bloggen din...:s

    By Blogger Kenneth, at 13:21  

Legg inn en kommentar

<< Home