Fasongsydd fjas

februar 27, 2007

Den lille blå høna på mystisk kurs

Sitter nå i et møtelokale i Oslo og venter på at kurset mitt skal begynne. Fikk nemlig beskjed igår om at jeg hadde bare å befinne meg på kurs idag, så det var bare å få booket et fly. Jada. Spiller ingen rolle at kurset mest sannsynlig har vært planlagt i ukesvis. Spiller heller ingen rolle at jeg ikke aner hva kurset skal handle om. Kurs er moro, uansett.

Men selv om det er grytidlig på dagen, har jeg allerede rukket å etablere en håndfull ting:

- frokost på fly er digg. For hvem i all verden orker mat når man står opp kl 5? Nei, da er det bedre å vente til reisestresset er over og man sitter på sete 3E og slappper av. Selv om brødet er tørt og teen smaker plastikkvann, er det godt å få i seg noe vettugt når magen endelig bestemmer seg for å romle.

- soloppgang i fly er undervurdert. Hvis det er rimelig skyfritt er det mange kule farger som utspiller seg i horisonten. Men dæven døtte, jeg glemmer alltid å ta med meg det hersens kameraet, altså.

- må huske å skaffe meg reiseversjoner av alle mine toaletting. Unødvendig å måtte sjekke inn bagasjen kun fordi man insisterer å reise med sjampo, altså.

- flytog som går hvert 10. min er genialt. Og det står alltid der, klart til jeg kommer. Transport-Norge kommer seg, synes jeg.

Men nå begynner kurset snart ser det ut som. Den ene dresskledde etter den andre brøyter vei inn i salen. Bare mannfolk, ja. Hm. Ser ut som jeg er den eneste under 50 også. Interessant. Lurer på hva dette skal handle om? Sikkert noe uhyre komplekst og kult som bare en håndfull sylskarpe hjerner som min skjønner noe av. Sukk, who am I kidding. Kanskje jeg greier å stjele et ekstra par av disse kule pennene hvertfall.

Etiketter: ,

1 Comments:

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    By Anonymous Anonym, at 08:20  

Legg inn en kommentar

<< Home