Fasongsydd fjas

januar 23, 2007

6 rare ting om meg

Jeg har blitt tagget (hva nå enn det betyr) av Astrid om å lage en liste over 6 rare ting om meg selv. Har en snikende mistanke om at jeg er litt mer enn gjennomsnittlig rar, så hvorfor ikke bare få dokumentert dette en gang for alle? Jeg vil selvsagt utøve kunsterisk frihet til å illustrere der det er nødvendig.

So here goes:

1) Munnen min har grodd litt sammen i munnviken, nesten likt til det som skjedde med Neo i den første Matrix filmen. Helt sant! Hadde et gigantmegasuperstort munnsår rundt munnen da jeg var 17 år, og jeg lignet på noe som hadde vært altfor skummelt til å engang være med i en Stephen King film. Det er veldig dumt at jeg den gang nektet å bli tatt bilde av, for det hadde jo vært ustyrtelig morsomt idag.

Illustrasjon (sjekk de bollekjakene):



2) Jeg er ubegripelig barnslig av natur, helt på grensen til hva som er under samfunnets definisjoner av begrepet normalitet. Dette kommer til uttrykk under visse konkrete omstendigheter, som f.eks. når det har snødd. Da har jeg en overveldende lyst til å lage engler i snøen, gjerne mange, sånn at hele plenen (eller parken for den saks skyld) ser ut som himmelen selv. Eller f.eks. når jeg går nedover gaten og skal til å gå forbi en brannhydrant, da får jeg en overveldende trang til å hoppe bukk over den. Som jeg ofte gjør. Til andres store flauhet.

3) Jeg kan sprike med tærne, akkurat som en ape. Ikke alle kan det, nemlig! Bare prøv selv, det blir uansett ikke like bra som min tærspriking. Trikset er å sprike dem utover som man ville gjort med fingrene, og det er juks å sprike oppover og nedover med tærne! Kanskje jeg er the missing link? Tror jeg skal oppfordre forskere til å komme å forske litt på akkurat dette litt freaky talentet.

Illustrasjon (før og etter):

4) Jeg har abnormt store leggmuskler. Tviler på at jeg kan skylde på min fotballkarriere som utspilte seg fra jeg var 11 til jeg ble 12 år. Kan vel heller ikke skylde på at et meget aktivt treningsliv, i og med at min fysiske fostring de siste 10 årene har begrenset seg til å være støttemedlem på ymse treningssentre. Men leggmusklene mine er altså nesten overmenneskelig store for en jente å være, spesielt i lys av at jeg er fullstendig muskelløs ellers (ikke les feil her nå, det er muskelløs, ikke muskuløs).

Illustrasjon (litt plattfot også, ja):


5) Jeg har en imponerende utholdenhet når det gjelder sukkerinntak. Godterier, brus, kakao, marshmellows, kaker, is og hva det nå enn måtte være. Helst alt på en gang. Bring it on, jeg spiser anyone under bordet, anytime, anywhere.

6) Jeg er forferdelig nygjerrig, og det verste jeg vet er hemmeligheter. Eller, hemmeligheter er flott, så lenge jeg vet om dem. Jeg har en tendens til å spørre, grave, pønske ut konspirasjonsteorier og stille direkte og taktløse spørsmål simpelthen fordi jeg har lyst å vite. Mer enn en gang har jeg fått et indignert og litt truende blikk sendt i min retning, etterfulgt av uttalelsen 'curiosity killed the cat, you know'.

Det var vel mine 6 rare og kanskje litt ekle sider. Jeg har nok en bøtte til, men jeg skal ikke skremme dere helt bort fra bloggen min heller.

Hvem skal jeg 'tagge' videre da? Jeg kjenner ikke så mange bloggere, bortsett fra nettopp Astrid, så da får vi teste den fremtidige bloggeren OmartinD! You're tagged, dude!

Etiketter:

6 Comments:

  • Hehe! Her var det mye rart, men jeg aner ikke hva som er galt eller riktig... Synes mye av det hørtes ganske unaturlig ut jeg.

    By Blogger Annikken, at 10:41  

  • Annikken: "mye av det høres unaturlig ut"...eh... Nå ble jeg litt flau da, for alle 6 påstandene er jo faktisk sanne...

    (Dette er en annen versjon av den "5 sannheter og 1 løgn" greien som har florert blant bloggere en stund...)

    By Blogger En liten blå høne, at 10:50  

  • Ops! Sånn kan det gå når man leser det man tror det skal stå, istedet for å lese det som egentlig står;)

    Fortsatt fascinert jeg da. Ikke ta det ille opp at jeg skrev unaturlig;)

    By Blogger Annikken, at 13:05  

  • Forresten fant jeg ikke godtehungeren så altfor unaturlig, har overhodet ingen begrensninger på det området selv heller:)

    By Blogger Annikken, at 13:06  

  • Du er ikke rar i det hele tatt berta...vi er fullstendig normal, bare resten av verden som er unormal...thi hi...

    By Anonymous Anonym, at 19:58  

  • ettersom du kan sprike med tærne, har plattfot, er konspiratoriker OG har fastgrodd munnvik, er det ikke tvil om at du er the missing link. Desverre ser jeg en viss sammenheng med Michael Moore... Etter som han veier så mye, må han utvilsom ha fått plattfot, og fastgrodd munnvik (som er kroppens motstandsmiddel mot alle pølsene han gomler i seg i Team america)...

    By Blogger Kenneth, at 14:56  

Legg inn en kommentar

<< Home