Fasongsydd fjas

desember 13, 2006

Revenge of the pepperkakebakefantom

Igår var den store pepperkakebakedagen, og min pepperkakebakeassistent Ole Martin og jeg var godt utstyrt med pepperkakedeig, kjevle og pepperkakeformer - godt akkompagnert av julelys, julemusikk og hver vår nisselue for å sørge for den ordentlige julestemningen.

Ok, så kanskje vi fusket litt med å kjøpe pepperkakedeig i stedet for å lage den selv, men tro meg, selve kjevlingen, formingen og stekingen er mer enn nok arbeid i seg selv for noen som ikke har bakt pepperkaker siden barnehagen.

Så etter et par timers hardt manuelt arbeid og mye nynning på Hakkebakkeskogens pepperkakebakesang, kunne vi med mel opp til albuene og med nisselua på snei sette oss tilbake og nyte resultatet:


Ok, kanskje de kunne blitt enda litt bedre om ikke jeg hadde hatt på ovnen på 250 grader istedet for 175, men hey, hva er det jeg har sagt om meg, huslige sysler og blondhet? Min fikling med temperaturen gikk særlig utover han halve krabaten avbildet helt til venstre.

Men en ting skal jeg ha: Jøye meg så flink jeg har blitt på å dokumentere forsøk på huslige forbedringer i det siste.

Etiketter: , , ,

3 Comments:

  • "Pepperkakebakeassistent"??? Det var jo tross alt jeg som reddet halve produksjonen fra 250 graders skjærsild... Pepperkakestekesjef høres litt bedre ut. Hva skulle dere voksen-blåruss gjort uten oss huslige ingeniører?

    By Anonymous Anonym, at 09:18  

  • Hehe, ok da, jeg gir deg den. Uten din handlekraft og evne til å redde dagen når det virkelig gjelder, hadde nok flere pepperkaker lidd samme sørgelige skjebne som han halve krabaten på bildet.

    Du er herved promotert fra pepperkakebakeassistent til pepperkakestekesjef :)

    By Blogger En liten blå høne, at 09:49  

  • Ja, ja Ailinn. Alt kommer for en dag. Så hvem har egentlig strikket sjerfet ditt... Jeg bare spør??

    By Anonymous Anonym, at 19:08  

Legg inn en kommentar

<< Home