Fasongsydd fjas

november 09, 2006

Sofasurfing

Sjekk ut den nye måten å reise billig på - sofasurfing. Sofasurfing betyr at man reiser verden rundt og overnatter hos vilt fremmede mennesker gratis istedet for å bruke en formue på hotell.

Det finnes flere organisasjoner som har sofasurfingsnettverk, blant annet en med det morsomme navnet Global Freeloaders. De som startet denne trenden er idealister som vil fremme interaksjon mellom mennesker fra forskjellige land i håp om at dette skal bidra til større forståelse mellom kulturer. Dette skal selvsagt bidra positivt til verdensfreden. Vakkert.

Jeg er tilfeldigvis en ganske så rutinert sofasurfer, uten at jeg visste at det hadde et eget navn. Mine gode venninner Heidi og Gørild eier den sofaen jeg så ofte sofasurfer på, og når jeg gjør dette stort sett hver eneste helg fra fredag til søndag, er ikke min sofasurfing alltid til deres store begeistring. De er bare for snille og søte til å be meg pelle meg til helsike hjem.

Så kjære Heidi og Gørild, kanskje dere burde melde dere inn i en sofasurfingsorganisasjon, slik at dere kan ha andre, litt mer spennende og eksotiske gjester på sofaen deres enn en oppfører seg som om hun er hjemme, spiser all maten deres, roter, og sover til kl 15?

Etiketter: ,

15 Comments:

  • Ingen komentar....

    By Anonymous Anonym, at 21:01  

  • Nå må du gi deg berta! Som om vi står opp tidlig når du liksom driver og sover til 15? Syntes å huske at jeg fikk prostester da jeg mente jeg var en av dem som stod opp først. Jeg må jo bare innrømme at i helgene så er jeg ikke akkurat en morgenfugl. Slår man opp murmeldyr på internet, dukker det nok opp et bilde av meg.
    Du er jo helgebarnet vårt, og med et helgebarn så følger det med spising, roting og soving...det må man bare regne med. Vi tåler det, gode mammaene som vi er.
    Så da tror jeg ikke vi trenger å melde oss inn i en sofasurfingorganisasjon, for vi er fornøyd med den gjesten vi har. Dessuten tror jeg det blir for mye i tillegg til å drive Surnadalen kamelutleie nå som det nærmer seg juletider og reiser til Betlehem osv...
    Velkommen neste helg berta, jeg skal skifte sengetøy og vaske pysjamasen;)

    By Anonymous Anonym, at 21:04  

  • kommentar heter det vist...

    By Anonymous Anonym, at 21:05  

  • Må kanskje bli litt strengere på innetider og alkohol inntak, samt guttebesøk!

    By Anonymous Anonym, at 21:09  

  • Inne til kl.23, alkoholen doneres til husvertenes barskap og gutter skal kun være på besøk når mammaene er hjemme og kan ha kontrollen;)

    By Anonymous Anonym, at 22:44  

  • Til jul blir det 2 sofasurfere!! Ville bare meddele det så dere kan forberede dere =) mentalt og fysisk.

    PS: nå som det er nye sikkerhets tiltak ang. flasker, kremer, osv er jeg ikke sikker på hvor mye deilig alkohol jeg kan ta med meg. Du kan ikke ha mer enn 100ml av hvert slag hva det enn måtte være. Jeg spår en fremtidig undergang av tax-free sjapper. Alkohol i bagasjen er ikke lurt det heller - knuses noe så blir baggen din eliminert og du ser den aldri igjen. Hmmmm... kanskje TNT og DHL har jultilbud???

    By Anonymous Anonym, at 12:39  

  • Sorry berta, men sofaen er min. Jeg har vært helge-enebarn nå så lenge at jeg ikke gir opp mine privilegier uten bestikkelser. Så la oss snakke om disse nye reisereglene... :)

    By Blogger En liten blå høne, at 14:32  

  • Så vidt eg husker så pleier vi å sjoppe i taxfree'en etter man har vært i sikkerhetskontroll... så tror du ska klare deg.. :)

    By Anonymous Anonym, at 22:10  

  • Hvis det nå ikke skulle gå at du får handlet på tax free, så finnes det diverse drikkevarer på plastflasker...vi tar imot det meste;)

    By Anonymous Anonym, at 08:49  

  • Du tror at vilt fremmede gjester fra andre land ikke vil spise opp kjøleskapet, rote rundt og ikke stå opp før 15?

    By Blogger VamPus, at 11:31  

  • Godt poeng!

    By Anonymous Anonym, at 21:53  

  • Foreløbig lite respons på min sofasurferprofil... Men morsomt konsept!

    http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=1JHDANF

    By Blogger Tor Anders, at 18:29  

  • Skjønner ikke hvorfor mine kommentarer viser "anonymous", jeg er da vitterlig nok IKKE det!! Jeg heter astrid, og jeg skal ta med meg alkohol hjem enten tollerne tror jeg er en fanatisk muslimsk selvmordsbomber eller ei. Jeg må klare å bestikke meg til en plass på sofaen!!

    By Blogger Astrid, at 22:51  

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    By Anonymous Anonym, at 03:59  

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    By Anonymous Anonym, at 01:44  

Legg inn en kommentar

<< Home